Färganalys - mig själv

Ok ok det är dags att göra mig själv. #färganalys #färgdominant
Jaha jag har länge tyckt att jag är mer varm än något annat men nu börjar man bli lite gammal och grå och därför är jag nu varm mjuk eller rent av mjuk varm. Låt mig illustrera vad jag menar.
Jenny au naturell. Den röda tröjan som brukade få mig att se så fräsch och levande ut får mig att se ut som en vampyr. Som min lärare sa på stylist skolan "de flesta dör kalla" och det är ju för väl.

På Kicks på Sergels torg fick jag hjälp med like make up som en trevlig flicka hjälpte mig hitta #beomhjälp
Nyx concealer, CW03 lite orange att täcka över de blå ådror som lyser igenom min vita hud och Lumene Nordic Chic CC color correcting foundation. Doftar ljuvligt av hjortron och lingon  #hemlängtan.

Lägger till en enkel vardags make med rostnyanser runt ögonen för att få mina mörkgrå ögon att se lite blå ut och rött läppstift för varför inte?

Jag är inte sur det var bara så mörkt i köket att inte ens att luta mig mot fönsterrutan gav tillräckligt med ljus. Lyssnar på en ljudbok Mysteries of London från 1850-talet. En victorian blood vilket är som en Dickens fast blodet skvätter och folk som lever under avskyvärda förhållanden blir elaka vildar istället för hypersnälla änglar. 

Snart är stilen komplett. Ett snabbt klädbyte och släppa ut håret. Det blev inte ens vågigt trots idoga försök. Den hårprodukt som kan få mitt hår att behålla stilen tillräckligt länge för att ta en bild är inte uppfunnen. #fjunigthår
En brun tröja, som är lite för mörk för mig. V-ringat förlänger halsen och den effekten åstadkommer jag med en sjal som tvinnas hårt för att bli så smal som möjligt. Jag har breda axlar och stora scarfer gör axlarna bredare. Sjalen är ljusare röd och mönstrad i gult för att lätta upp den mörka tröjan. Jag har också två halsband även om de inte syns så bra, ett av flätat läder och ett annat av tvinnat siden. (Indiska) för att olika material ger olika texturer och skapar mer liv. Jag har fuskat lite med ett varmt filter men det var bara för att jag fotade med blixt framför en vit vägg med kallt ljus. 
Jag utnämner mig själv till månaden augusti, varma eftermiddagar med ett orange ljus som silas ned genom röda lönnlöv till marken där redan döda bruna och gulprickiga löv täcker stigar som kantas av döda barr och torra kvistar. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Visual Merchandising Skoluppgift

Färganalys K

Skyltfönster skiss