Konsten att göra fel rätt

Gör fel rätt


& Other Stories på Biblioteksgatan gör så fel att det blir rätt. #görfelrätt De har på flit skapat känslan av en pop-up store. Allt är kolossalt genomtänkt ogenomtänkt. #Skyltfönster





I skylten ligger en bräda på bockar, affischen sitter uppe med klämmor och det ser lite hipp som happ ut. Snyggt, men så långt från polerat och tillrättalagt stiligt ut det går. Opretentiöst avslappnat och härligt. Hit slinker man in och känner att man kan vara sig själv, välkommen in.
Det fortsätter där inne med klämmor, synliga skarvar, rent trä exponerat, inga snofsiga ställ utan enkelt och avskalat utan onödigt bjäfs. 



Och det fungerar! 


De har hittat sin grej och de gör det med självförtroende. Här krånglar vi inte till det utan slår ner en vägg och river upp mattan. Betong. Betong piggar upp. 

Vet ej om det är för att jag bor typ i Orten eller om det är för att jag växte upp i Västerbotten eller för att jag är same, men jag känner mig alltid som (den fula) kusinen från landet när jag kommer in till city. Har aldrig riktigt gjort mig hemmastadd i Stockholm trots att jag bott här i 22 år. Känner mig 'utsocknes' och hör inte hit.






Fina butiker med eleganta expediter och plagg som jag inte kan ha, för små storlekar, på tjusiga ställ och som kostar lika mycket som jag lägger på hyran får mig att springa därifrån. Känns inte som jag, det är inte till för mig men en sån här butik där det är enkelt är mer mig, boho, punk kalla det vad man vill. Det är så skönt. Så ta en stol och sätt dig i soffan, berätta vad som hänt & other stories.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Visual Merchandising Skoluppgift

Färganalys K

Skyltfönster skiss